Friterad stolt skivling med kryddost och om att flytta ihop…..på grönsaksbädd.

Kan vara både glädjande men även krångligt  då man stör varandras cirklar en del. 

Generellt ser man bättre andras tillkortakommanden, vilka ur evolutionsprrspektiv alla är relativa. 
Det måste va utgångstesen, oavsett, haha. Och att den andre vill väl. 
Jag har klarat det som kom med livet mest ensam och det var stundom extremt tufft på ett sätt dock mindre krångligt på ett annat sätt.  
Efter att jag alla år  dragit all last själv vill jag inte längre det. 
Fast jag såg det närmast aldrig som en last. 
Det riktigt svåra som kom med jämna mellanrum skulle lösas som allt annat som kom.  Punkt. 
I det stora hela ska det bli till  en rolig energiupphöjande,  uppfriskande och utvecklande erfarenhet. 
Som denna middag jag gjort på stolt skivling, zuccini, nyuttgrävd potatis , kryddost , äpple, och grönkål från växthuset serverat med tatarsås på Rörstrands porslin. 
(null)
Recept? 
Fördela stoltskivling och dränk den i röra gjort på 3 ägg  1 msk mjölk  1/2 msk vetemjöl 1/2 msk fullkorns dinkelmjöl som vispats ihop. Salta peppra efter smak 
Ta c:a 1 cm tjocka stavar av braxelholms kryddost, sänk dem i övanstående  röra panera med ströbröd..
Fritera i olja. ( eller vildsvinsfett ) några minuter på varje sida. 
Denna duk jag tycker mycket om är från  Gudrun Sjödén .





Taggar: stolt skivling;

Kommentera inlägget här :