Sista åket för säsongen

(null)

Det var det sista åket. 
Denna dag tog jag mig runt men det var att ta avsked  för denna säsong. På bara en dag har mycket av snön försvunnit och blev mjuk .
 Sträckte mig illa när snön plötslig bara inte bar och fick hårt balansera för ett ben som plötsligt sjönk i snön .

(null)

Dagen innan åkte jag uppe på berget i kortärmad och sprudlade av lycka: sol och fortfarande fina skidspår!skidspår!
Känner tacksamhet för mina skidor som burit mig nu  för mer än 20: e säsong och för att jag bor så nära skidspårskogen .

Hemma igen så bytte jag vatten i alla skålar runtom i huset och hackade grönt åt fåglarna. De blev plötsligt sams , så nu bor de ihop igen. 
Deras livslängd är mellan 1,5-2 år, hoppas de lever lite till . Ove är tre år nu. 
Det är lite som vi människor, vi bråkar , vi blir sams, vi saknar varandra , vi står inte ut med varandra, vi grejar, vi äter och sedan dör vi lite varstans och i olika åldrar. 
Det som är nu det är det som är. 

 Lyssnade klart på läkarroman Nästa, som handlade om livets strapatser i olika åldrar, om relationer 
 livets roliga och mindre roliga. Jag tyckte om boken,en norsk författare. 

(null)

Tufsen satt med mig i mörker och det var mysigt.

(null)



Kommentera inlägget här :