Ove

Och hur gick det sedan? Ove är 4 år, blev änkling och sedan dog hans sista dotter precis före jul…Det är nog lite som med oss människor när vi blir ensamma. 

Han gillar lyssna på klassisk musik , sitter länge på bordskanten där radion hörs bäst ( sådandär krigsvariant jag köpte för några år sedan) hummar till , och jag gör honom sällskap det jag kan.

Han tar sin motionsrunda före lunch : går uppför och nedför sin trappa och runt i voljären. 
 Förut flög han ner på marken och tillbaka , nu orkar han inte längre ta sig upp…Han pratar en del med sin spegelbild . 
Vi försöker göra det bästa av det hela. Han ropar på mig på morgonen när jag börjar skramla i köket och sedan ibland  då han går till sin övervåning och tittar ut från fönstret på fåglarna där ute. Ibland sitter han i köksfönstret och solar, fortfarande extremt med snö därute. 
Han gillar salladsblad, olika frön : favorit är hampa och vallmo. Hackar ägg åt honom då och då och så mörtlar äggskal. När han mår bra så badar han .



(null)


Kommentera inlägget här :