Telefonsladdens oemotståndliga tuggmotstånd

Hur många telefonsladdar ? Tvättmaskintätning? TV sladd? Hur  många sladdar till olika lampor? NÄr jag sumerar det : Många!
 
 
Trots att jag lever i ett kaninanpassat hem så händer det att min blixtsnabbe Tuss i oanad ögonlblick delar en telefonladdare och andra kablar han kommer åt i många perfekt korta bitar. Han gillar tugga på foppatofflor och yogamatta också, trots att jag förser honom med färska grenar från mina två äppelträd.
 
 
Först hittar jag sladden på bordet delat i så dår nogrant stora bitar.
Sedan hittar jag honom så här nöjd att susa under stolen hos vaktlarna.
 
Idag klättrade han tom i deras voliär och sandavdelning på övervåningen.De var minst sagt förvånade men tog det med ro ändå.
 
De är lugnast då de precis lagt äggen och Tufsen utnyttjade det tillfälle att ta sig nåra titt på deras hem. Tror det var  det nya hampaströt som lockat.
 
 
Det är JÄTTEN TILL HÖGER SOM LAGT DETTA ÄGG MEN DET ÄR DÖDEN TILL VÄNSTER SOM VAKTAR DET.
 
Vaktlarna har öppna burar och fri tillgång till en öppen avdelning med ett litet hus och speglar. på övervåningen samt Tufsens undervåning. Agda brukar fly dit om hon fått nog av Oves närmanden.
 
Eftersom jag har skalat och hackat minst 4 ägg om dagen åt dem sedan jag köpte dem , så har jag hackat sedan förra sommaren över 1200 eko ägg åt dem.
Jag var så syssälsatt med att pendla till jobbet göra jobbet och pandelmin i stort och allt runtom att jag inte förmodde skaffa fram kalkonstart som de flesta som har vaktlar ger som foder. jag gav kycklingstart, det står att man kan ge det livet ut till vaktlarna. men blev skraj de skulle dö av proteinbrist som någon vaktelbloggare skrivit så jag hackade dessa ägg som daglig  meditationsövning både morgon och kväll.
 
Till slut kom på hur man beställer det (Lantmannen Norge))
De får även fortsättningsvis lite hackade ägg, smulade nässlor, isbergssallad, rivna morötter, rivet äpple, hackade maskrosor ,valmofrö osv. Skall va småbitar .
 
De mår bra och lever lite annorlunda vaktelliv, har tom eget konstagalleri på instagram "highcoastquailartgallery för jag tycker de tillverkar någon vacker konstverk varje dag.
 
Välkommen att titta in på Highcoastquailartgallery på Instagram
 
 
 
 Månlandskapet
 
 

Kommentera inlägget här :