Djuren

(null)

Mycket trevligt nu i trädgården och här hemma. 
Ove har jag fått sätta separat och Agda går fri  mellan . På nätterna sitter hon bredvid honom på en hylla jag lade upp vid hans bur ( där de två bodde under vintern  ) 

Det blev ojämt när Hortenzia fick sina döttrar- och Ove och Agda blev själva, Agda blivit sliten på ryggen och skallig på halva huvudet av hans omsorger . 

Nu attackerar Hortenzia Ove om han är i närheten så han gett upp närmanden och har egen bostad. . 
Bara han ser Agda så är han ganska nöjd. 

De sitter bredvid varandra på var sin sida av stängslet och pratar lågmält. 
Råkar hon gå in till flickorna och han inte ser henne ropar  han på henne. 

Då går jag och kollar för ibland gör hon utflykt till kanin på undervåningen och då ropar han också. 

Ser till att det finns även mat och dryck åt henne där. 

Tufsen dock verkar också gilla den maten … och eftersom det inte är kanin mat  så lämnar jag bara lite…. 

Ove får ersättnings program- jag tar honom på promenad i huset eller så lägger en varm päls runt och så går vi och tittar på trädgården. 

Det är roligt att se hur nyfiken han är . 

Han gillar kolla på melodifestivalen …och även dansa i takt . Ha ha. … 
Det var lite skvaller från vaktelhuset … 
Bakat frukostbröd och pizza med falafel på surdegsbröd (har alltid på jäsning i garaget) . 


(null) 

(null)



(null)


(null)

Pizzor pålägg :
Tomatsås på burk -Smak arabiata
Krydda : oregano svartpeppar 
zuccini 
Körsbärstomater lök 
ost nå nötter , pepparfrukt ( kan ta härifrån) 

11/2 kopp vatten
1 msk torr jäst 
1 msk salt
2 msk valmö 

1 kopp av varje :
 dinkel fullkorn, 
vetemjöl
Rågsikt
Stoppa i kilen 
Låt det stå tills fredag 

Blir 2 pizzor 
Tar 20 min att fixa plus grädda

(null)


Denna pizza var så god att den bara försvann..,

Kommentera inlägget här :