Blommor och grönska på en natt

(null)

Gjorde inkokt torskrygg med blomkålsmos och pyntade med första gräslök som kom upp och små rädisor- som ska föreställa  tulpaner  
Blomkålspuré innehåller mindre kolhydrater än potatismos ( den har ca 10g kolhydrater per deciliter mos lika mycket som det är i en potatis av hönsäggstorlek - källa diabetesförbundet) 
Jag gör puré så att jag kokar en blomkålshuvud med två skivade morötter, en bit skivad zelleri och 4 potatisar. 
Allt mosar jag och häller i olivolja ca 2 msk och lika mycket vispgrädde, pepprar och saltar .
Hackad gräslök på det. 
Torskrygg : direkt ur frysen i kastrullen där förkokade ca 5 minuter  några gröna purjolökblad, och citronskal 
Saltat pepprat
Och väntat tills det var klart ytterligare 5 minuter, 
(null)


Det blommar i trädgården av alla lökar jag satt  i höstas
Tulpaner och påskliljor av olika slag

(null)

(null)

(null)

(null)

En konstig dag denna fredag. 
Hoppas på bättre lördag.
Det blir som jag gör det till.  


Kommentera inlägget här :