Blåsig semesterdag

 
Det var en solig med mycket blåsig dag och vaktlarna var helt fascinerande av den blåsiga utsikten . 
 
 
 
De pratade med varandra lågmält och jag nästan somnade läsandes min Smultron-chokladbok
 
 
Sedan ringde grannen så det var dax för en 5,5 tusen stegs promenad med vuvvven innan lunch.
Snön har nästan försvunnit helt och jag var verkligen glad att jag tog mig ut i skogen. Ljuset ! Dofterna!Vyer!
 
Det var första gång efter svimningen jag var på längre promenad. Annars gick denna semester på att va och greja med djuren.
 
Bytte till hampaströ i alla burar och kaninlåda.
 
 
De är så roliga att iakta och lyssna på!.
 
 
De grävde lite i krukorna och  åt regält med mask, sallad och drack vatten till lunch  innan de började bli riktigt pömsiga..
 
Till mig  lagade jag en en grönsakssoppa full av nostalgi smaker...
 
 
Efter lunchen så slumrade vi av och till  och Ove höll vakt.
 

Jag gjorde mig en kopp varm choklad
 
Recept:
En smulad chilifrukt
½ tsk mald nejlika och ½ tsk kardemumma lite hett vatten 
låt stå ne stund, blanda i 2 tsk kakaopulver
häll i 2 dcl hett vaten
och ½ tsk kokosolja
 
När jag blandade altihopa drack jag denna dryck långsamt och i små klunkar och upplevde smakexplosionerna.
 
Medveten närvaro på sin höjd. 
 
Agda har flyttat ut helt till lägenheten med öppen plan lösning och Ove stannade i krukan och beundrande vindens verk sent till kvällen. Sedan flög han ner och sprang hem.
 
Imorgon jobbar jag igen.
 

Kommentera inlägget här :