Pepparrotssås med vaktelägg - när du är sugen

Mina barn varit och hälsat på strax före midsommar och de har piffat upp mitt grönsaksland  och växthus. I samma veva grävde de upp en del pepparrot.  

(null)



Jag blev sugen på " något" gott efter jobbet och då blev det pepparrotssås med vaktelägg istället för glass osv. Nöjd. 
(null)

En del nyttigheter har jag fått i mig även när jag gick ut i växthuset och tog mig både av sallads- och spenatblad. .. 

(null)

Läggdags efter lite meditation. Vanlig arbetsvecka börjat med en del extrajobb på lunchen och efter avslutad arbetstid. Men jag har jobbat bra och det var så roligt som jaggjort det till. 
Recept 
Stek 25 g smör med halva hackad gullök.tillsätt 3 msk fullkorns dinkelmjöl
Rör om och häll i ca 2 dcl mjölk och 1 dcl vatten, o,5 dcl vispgrädde, 
Forstsätt röra om med vispen till såsen tjocknat. Tillsätt 5-6 matskedar riven pepparrot och saft av 1/2 citron 1/2 tesked salt och lite vitpeppar, rör om. 
Servera med ägg eller om du har något annat som passar med pepparrot.
(null)

Kommentera inlägget här :