Glad Påsk !

Så härlig skärtorsdag, jag fick semester denna dag ! Och jag tycker mer och mer om dessa strölediga dagar även om det är tuffa tider inte minnst på sjukhuset
.Det är så överfullt att man kämpar om korridor platserna och även dem är det ont om hur härt man än jobbar och det har varit så ett bra tag. Man trollar med knäna men har fortfarande samma för få antal platser som är  för liten men ändock kärnan i den gigantiska verksamheten.
 
Tillbaka till härligheten!
 
Jag drömde att jag stod i kö till toalletten på någon uteservering och folk trängde sig och bar inte munskydd som i sig är ganska konstigt och komiskt att drömma, men känns bra att jag drömmer igen ioförsig. Jag var så obekväm i situationen att jag drog därifrån och vaknade med förskräckelse...då jag försökte lista ut hur jag skall ta mig ur denna situation ....
 
  • Fortfarande kvar i sängen läste jag  lite i denna bok....men hjärnan var fortfarande inte beredd så jag gick och greja med fåglarna , byta vatten och ge dem mat. det brukar ta ungefär en timme,
 
Bokens lovade innehåll såg spännande ut, det är en professor i pedagogik som skrivit den. 
 
Paret Ove och Agda är nu i hög medelålder om man räknar att deras förväntade livslängd är 1,5-2 år och de beter sig som ett gammalt samspelt par, pratar grejar, badar och äter tillsammans,  Ove är en stilig herre som uppvaktar Agda med att bjuda henne först på föda han hittar och liknande...Både är intresserade och följer mina förehavanden med sina pigga ögon. 
 
När jag grejar kring fåglarna så brukar Tufsen ( kanin jag fick av min älskade dotter ) infinna sig och cirklar runt mina fötter. Han vill komma upp och titta på fåglarna så jag lyfter upp honom och håller i famnen och vi tittar tillsammans. Han är nyfiken, mjuk i pälsen och doftar blommor.
 
 
 
 
 
Kört 5,5 km i spåret, härligt !
 
Nu är det natt och egentligen skall jag sova, för regelbunden sömn är viktig för att man skall må bra och håller sig frisk . så jag går och lägger mig.
Det blir behagliga tankar om Påskmaten innan jag somnar. Imorgon skall min son komma och hälsa på !
 

Kommentera inlägget här :