Vaktlarna flyttat in. Frusna trattisar och pizza .

(null)

...en sväng i skogen innan mörkret tvingade mig hem. Blev glad att  jag hittade trattisar. De var frusna , jag med....
(null)


 ... så jag satte på ugnen och gjorde  en vegopizza.... 
med rödpeppar , squash, lök, champinjoner, trattkantareller, röd paprika och plommontomater . Oregano, svartpeppar och salt.,
Tunn krispig surdegsbotten som jag förbakade I ca 10 minuter... 
Mycket god! 

(null)

...Fridfult i värmen hos djuren. ...de verkar gilla P3 med inte dunka-dunka-schlager 

(null)

Ove och Agda som flyttade in från växthuset förra veckan visade mig ryggen först då jag dök upp och skulle greja runt i buren.... 
Fick lirka med dem en stund och ge de ny sand att bada i  innan de  tittade på mig :) 
(null)

 Jag flyttade in dem när det började bli frost ute på gräset om morgnarna. I växthuset  hade de infraröd värmelampa dygnet runt och stor yta att röra sig på samt  grönkål och lite annat att mumsa på , men ändå ...

(null)

De verkar va nöjda med det nya boendet som innehåller en stor och ljus badavdelning ...
(null)

Och det känns bra att ha dem under samma tak.,

Det har hänt mycket sedan jag köpt vaktlarna i början på sommaren. Jag pysslade om dem , jobbade , sedan fick jag en gullig kanin av min dotter , mycket glädje med djuren, en hel del oro och "nattvaks", , mycket jobb! :) 

(null)

Detta var de sista äggen före vintervilan.....







Kommentera inlägget här :