VIDEOMIDDAG

Sa vi hade videomiddag ikväll. Det var trevligt.
 
Jag började med att förbereda vaktlarnas middag, de fick hackade ägg med sesamfrön och hackad grönkål garnerat med vallmö och mixade äggskal.
 
som tack fick jag ett litet ägg.
 
 
Kaninmiddag bestod av följande :Broccoliblad, ruccolasallad, grodad havre,morot,äpple , liten bit paprika och en bit av kål samt torrt surdegsbröd, hö och vatten- 
 
Sedan förberedde jag min egen middag på en bricka jag köpte  på Gävle tågsation när mitt tåg var försenad
 
Till förrätt blev det tofu som jag marinerade i olivolja med japansk soya, rosmarin rödlök och vitlök. Till det blandade oliver med hackade persiljeblad och delad vaktelägg.
 
Huvudrätt:  rucollasallad med basilika, rödlök, persilja, fetaost, bovete, spetspaprika, svartpeppar  olilvolja och til slut pressade jag över saft av ½ citron.
 
Efterrätt : grekisk vaniljjogurt med frysta bär från min trädgård( röda vinbär, havtorn, aronia)och basilika.
 
dvs grekiskt tema altigenom
 
Jag åt hos Hortenziavaktlarna , pyntade  med ris jag tog med mig från skogen.
Middagen tog 90 minuter och fasten den var i all konversationenkelhet blev jag riktigt trött efteråt, orkade  inte  ens lyssna på  storytel, blev störd av inläsaren och trots att ha lyssnat flera timmar innan gav jag upp den boken. Sofie Kinsela brukade roa mig förut, men detta var en bok jag inte kunde relatera till och skrattade inte så mycket heller.
 
Det är sådana tider igen : Corona är på frammars och på vissa arbetsplatser ät tom 100 procent av anställda sjuka- Noja, har inte väntat  mig precis annat, visir och muskydd kom försent. Igen.
 
Corona året närmar sig sitt slut, jag har jobbat för fullt, hållit avstånd , distancerat mig, spritat min arbetsplats och använt visir . 
Medveten närvaro på sin spets.
 
Det har varit några situationer då jag fick kooordinatorsmobil tryckt mot min öra med ett viktigt samtal från fjärran, eller då jourmobiler växlades.
Inte heller min arbetsplats är skonat corona, men ändå blev jag förvånad då jag fick ont i halsen. 
 
 
Taggar: kanin, sallad, vaktlar;

Kommentera inlägget här :