Ett hjärta i frosten .

 
 
Sonen har kommit förbi i coronahastighet och målat ett hjärta på min bil.
Mitt hjärta håller på att smälta av värme och ömhet..
 
En bok jag lyssnar på och varmt rekommenderar är denna, inläst av författaren.
 
Livets humor och insikt, Känner tacksamhet och en del sorgsenhet .
Systemet inte är inte  byggd för de arbetsdimensionerna  jag strävat efter i för många år. En murbräcka. Men livet är allt det. 
 
Varit på promenad med denna underbaring
 
Grejat med vaktlarna : så många personligheter de är!  Det blev några vackra konstverk till ägg även idag så jag startat en vaktelkonstgaleri på nätet #higcoastquailartgallery.
 
(null)

De målar äggen efterförebild märker jag. Först var äggen mest vita med enstaka bruna prickar. Sedan så köpte jag vaktelägg som var rikligt mönstrade , jag kokade några och ersatte de jag tog från dem med dessa så vaktlarna inte blev ledsna..... Jag valde speciellt de mycket mönstrade köpäggen för att kunna ursiljja vilka var vilka när de lade nya ägg.  .
 
De nya äggensmöster  efterlknade mycket de köpta !!!
 
 
 
 Här sitter Agda i badet. 
 
 
 Enligt rekommendationerna så skall vi röra på oss minst 30 minuter om dagen
 
Så jag gick ut en sväng till i lite snabbare promenad takt och tog hem lite ris åt kaninen. 
Det är vackert i skogen nu med all frostfärning, blev helt salig av att se mig omkring.och andas in all frostdoft.
 
 
 
Kanin ZajkoTufs väntade på mig hemma i krukan .
 
Där i skogen träffade jag en sjuksyster med hundarna, det verkar va tufft på jobbet, många patienter i korridoren....och i dessa coronatider... för så där 7 år sedan upplevde jag det hemskt när det fanns 11 patienter i korridoren under sommaren,, man grinade en del då man kom hem...och ..vi fick sommar tårta det året och året efter och året efter  som tack  att vi *klarade * en till sådan sommar.
 
Mångfaldig korridorvård blivit mer regel än undantag sedan dess även under resten av året..
Produktion.
Så kallas dagens sjukvård oficiellt.
Klarar du inte av det som människa blir du utbränd
Zarembas artiklar. De stämmer med  verkligheten. Vi har nått smältgrensen många år före pandemin.
 
 På 8 månader har jag söndertvättat mina händer och söndertvättat mitt hår,och det finns stunder då även jag känner mig sönder.
Vi har alla våra coping strategies.
 
Så jag är det jag kan med mina djur jag skaffat under detta pandemiår. 
 
 


Taggar: Corona, Promenad, Sjukvård;

Kommentera inlägget här :