Datamodeller av det som inte blivit

Jag tror att inga matematiska modeller i världen kan ersätta erfarenhet i kombination med ett stort hjärta. 

 

Hört på radio medan

jag körde till handelsträdgård 40 km bort. 

 

Som engagerad amatör började jag tidigt följa Corona utveckligen i Europa och stundom tom blivit upprörd. 

Det är som det är och det du inte kan påverka låt inte dig påverka.....

 

Slovakien har fortfarande 5,1 dödsfall på milion vid landets 5,4 miljoner invånare där Sverige har 372 per milion 

 

Och folk är ändå missnöjda där att de få vänta 2 veckor i karantän då de kommer hem från sina jobb de blivit uppsagda från i länder med mycket högre förekomst av corona : England  , Tyskland.,,,,, Jag förstår inte om de vill hellre se sina anhöriga bli sjuka och tom dö?

 

Denna bld är från mitt besök i Slovakien för några år sedan. 

 

(null)

 

Kommentera inlägget här :