En till fin semesterdag

(null)

På morgonen innan barnen klev upp grejade jag kring huset och träffade en katt som pratade med mig och lockade mig till skogen. Jag var att hämta vatten vid källan , sedan sopade jag golvet och lagade kaffe. 
När barnen vaknade satt de igång med frukosten 
Det blev kantareller på stugvis. Mycket gott på stekt bröd från lokal bageri! 
(null)

Recept:
Stek tärnad rökt fläsk med två hackadelökar . Lägg till rejält med hackade gula kantareller och laga i ca 20 minuter, salta , peppra. 
Man kan lägga i smältost för smakvariation som mina ungdomar gjort.
Serveras som det är med tomatsås med basilika olja och vitlök och med bröd stekt på spisplattan 

Mitt på dagen så tog ungdomarna springrunda i skogen med Renna. 

(null)

Jag vaktade  valpen som absolut skulle hem så jag följde hen dit .

(null)

Där träffade jag granne och fick nyplockat potatis med mig hem 

På kvällen eldade vi, stekte korv och pratade. Grannens katt  görde oss sällskap. 
(null)

Vi la oss nöjda med dagen.
(null) 



Taggar: stugeliv, stuglivet;

Kommentera inlägget här :