Linser !

Linspannkakor

Jag vilar bäst då jag är för mig själv med egna tankar , lyssnar på musik, mediterar, går i skogen, åker skidor , iakttar vad olika djur har för sig,  Försäkringskassa i något som intresserar mig , pysslar kring djuren här hemma eller gör någon nyttig mat.
 Linspannkakor är superenkla att göra, bara av linser att vatten, är nyttiga och mättande . 

(null)

Recept:
1 kopp röda linser blandas med 2 koppar vatten 
Rör om 

Låt stå 15 min till 30 minuter
Mixa med stavmixer till pankakssmet,
 kan stå någon halvtimme upp till några dagar , 


(null)

Stek i olivolja 

(null)

Servera till sallad  med vego majonnäs (  se tidigare recept : Kikärtor !)
(null)
 

eller fyll med surkål , hummus ( se tidigare recept : Kikärtor !) och något grönt 

(null)

eller ät den bara som den är när suget  faller på. Krydda å salta efter behag. 
Den är nyttig och höjer inte blodsocker som vanliga pannkakor. 




(null)


Kommentera inlägget här :