Promenad på Ön


Efter förmiddagens hundpromenad på Berget kände jag ett behov att ta en promenad på andra sidan Ön. Det var nu länge sedan jag var någon annanstans än på jobbet och körandes på E4 till och från. Enformigt och själsdödande, rådande omständigheter är dålig ursäkt. 

(null)


Tur min bror skickade lite soliga bilder från Italien så jag blev inspirerad att sätta mig i bilen och köra iväg. Brorsan kör elcykel dvs mer miljövänligt än min älskade V70 med taklucka som gjorde mig sällskap på många olika resor under de senaste fem åren , men med dessa eviga resor till och från jobbet blev den fort välbegagnad. Jag jobbar och sliter livet ur mig för att rädda andra eller åtminstone bidra till deras förbättrad hälsa och tjänar så pengar för att ha råd men nästa bil när den föregående blev slutkörd av allt pendlande. Brukar ta 4-5 år.
Jag väntar nu tills min nya bil blir klartillverkad. Det blir en elbil.


(null)

Promenaden tog över en timme och varpå nästan 4 km så när jag åkte tillbaka var det redan mörkt.
Bilderna visar min promenadväg. 


(null)


Det var ganska tuff terräng, isigt och halt, hade dubbskor. 


(null)




(null)





(null)




(null)




(null)




(null)

Gillar speciellt dessa bilder på slutet. Speciell drömskhet i dem. 


(null)




(null)

(null)

Kändes bra efteråt, men trots att jag lade mig i tid låg jag sömnlös tills fyra .



(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Det var en belyst båt som just passerade …

Kommentera inlägget här :