Punka i minus fjorton

Trodde det var djävligt halt, och att oväsen kom från snön på vägen - det var ju -14 ute. 
När jag vände i rondellen oväsen tilltog så jag parkerade så snabbt det bara gick utanför sjukhuset. 

(null)

Tur jag har en son som agerade snabbt när jag ringt och ordnade saker å bjöd sedan på middag då jag blev alldeles i chock . 
Idag såg han till att bilen blev i körbart skick då vi var så få på jobbet att det inte gick att ta sig därifrån för den tiden det behövdes . 
Jag har gjort djävligt bra insats på jobbet idag trots allt och är skitstolt över det. 
Men efter att ha jobbat under hela Corona så har jag tagit tjänsteledigt nästa vecka å ska både till frissan och på nå spa . 
Funderade på Gran Canaria  men där ska otypiskt nog regna nästa vecka…
(null)

Det blir inga recept denna gång. 
Djuren i skogen fick pellets, kanin fick pellets, vaktlar fick pellets och jag åt fattiga riddare. 

Dock sonens gryta med olika frön sötpotatis och broccoli  skriver jag recept på nån gång. Den var jätte god.  
Det intressanta var både sammansättningen som höjer inte socker så mycket  samt att han  stekte kyckling på mycket låg värme…, 


Kommentera inlägget här :