En stilla helg

Helgen började ned jädrans huvudvärk och slutade med en komedi . 

Huvudvärken tvingade mig sakta ner ,slappna av , känna inåt och bara må. 

(null)

Så jag gjorde det och söndagen när huvudvärken släppt  gick jag mina dryga 12000 steg och hundpromenad i skogen, myste i växthuset med vaktlarna och rensade rabatterna. 

(null)

Vindruvorna är så smakrika iår så jag passade på att äta av dem direkt och tänkte på min älskade dotter som planterade dem. 
(null)

Min älskade son kom och bytte till vinterdäck på min bil så jag  lagade paprikakyckling till honom . Jag kommer behöva nya fäljar och innan dess kolla däcken före varje åk. 

(null)

Recept på paprikakyckling

5 liters tjockbottnad kastrull. 
Stek 3 hackade gullökar och 2 skivor hackad bacon  i olivolja som täcker kastrullens botten .
Tillsätt 2 msk paprika pulver och 4 frysta kyckling bröstfileer och 5 klubbor.stek några minuter och rör om då och då. Tillsätt torkad svamp och vatten så det täcker kycklingen drygt. 
1/2 msk salt( Himalaya)
3 små chilifrukter. 
Koka 15 minuter 
Lägg i hackad paprika ( röd) 
Och 10 hackade miniplommontomater
Pepra och koka 10 minuter till.

Kokade potatis separat i 10 minuter. Skalade dem och lät kalla något med tanke på kolhydratstruktur simänders till mindre belastande och ner nyttig

Tog halva kålhuvud och delade den i trebiter, den i mitten skar jag så det blev som "pasta."

Till slut hällde jag i ca 1 dcl vispgrädde. 

Denna kycklinggryta var supergod och kycklingen mycket saftig , sannolikt pga att den inte var tinad före tillagningen 
 
Smaklig måltid! 


(null)



Kommentera inlägget här :