Rökta sardiner

Detta är sardinröra min mamma brukade göra och som jag tyckte mycket om som barn. Vi brukade få den på bröd med smör.
 
 
Blev sugen på rökta sardiner och hittade en burk som gick ut förra året luktade och smakade ok så det blev sardinröra . Får jag några men pga datumet rapporterar jag det här.,
 
 
 
 
Recept:
 Fyllt med omega 3 och andra nyttigheter inkl  vitamin C och folsyra. 
Blanda ihop sardiner med ½ hackad rödlök, näve hackad gräslök,och citronsaft av ½ citron , så det blir en jämn massa.
Jag gillar att ha ganska mycket citron i. 
 
 
Barndomsminnen - ingen i familjen var någonsin överviktig - (mor var heltidsarbetande docent på universitetet men lagade hon mat närmast varje dag , grönsaker var från det egna landet , kött från vilt , vi åt en del nötter och närmast aldrig godis, vi hade marmelad och saft mor gjorde och frukt- mest egna äpplen och egna bär och vi var ute och rörde på oss jätte mycket ) 
 
I detta nu tvingar jag mig att röra på mig ute i naturen oavsett hur dagen varit . Vissa dagar känns det oövervinnerligt...
 
 
 

Kommentera inlägget här :