Kung Fu

Min italienske bror klarat sig så länge fitt trots både virus och karantän . 
 
(null)
 
Han tar buss till jobbet , handlar mat  och liknande , men han upplever situationen påfrestande. 
 
Eftersom han behöver hålla sig frisk även för att inte smitta de sjuka han tar hand om , så utarbetade han rigorösa tvätt och desinficering rutiner, samt mediterar och tränar varje dag . 
 
Imorse skickade han mess med länk till Kung Fu träning och då han känner mig följde en uppmaning med: 
 
Det är korta övningar. De är enkla . Prova! 
 
(null)
 
 
Så jag gjorde det och klarade allt förutom armhävningarna och hopp. Det får blir min nya morgonrutin.
 
Hur är dina motionsvanor? Är du nöjd med dem?
 
En gång i tiden var jag vältränad. Efter diverse sjukor har jag repat mig till dagliga promenader och är stolt över mig. 
Att springa är knepigt pga ett knä som gör ont efteråt  
Jag har kallbadat ett tag flera gånger i veckan , det har jag slutat med efter att jag fått - trots all handtvättande och att jag träffar inte folk förutom på jobbet ..
Jag har inte börjat dansa än som illustrerar situationen, då jag älskar dansa, men jag är på väg.
Ett steg i taget. 
 

Taggar: hälsa;

Kommentera inlägget här :