Lama , barn och vänner,

På fredag kom sonen cyklandes sina 120 km och gjorde en paus för han var dygnsur   Han berättade att han träffade en lama på vägen 
Jag snodde denna bild bild från honom 
 
(null)
 
 
 
 Det regnade rejält . Så han han duscha och äta lite innan cykelkläderna torkade och han drog vidare . 
(null)
 
 
På lördag så var jag på promenad i skogen med mina  kompisar Cyro och Helena.Vi pratade och Cyro träffade en annan kompis som han sprang ungefär 100 varv kring en skogsglänta med innan vi kunde fortsätta vår promenad. 
 Det var roligt att träffa Helena och förtälja saker jag anars inte pratar med någon annan om. 
Vi har känt varandra i massa år , en gång för länge sedan jobbade vi på samma ställe och tom delade kontor, vi förstår varandra  och är bekväma i varandras sällskap som är befriande. 
 
(null)
 
Eftersom det var soligt så krattade jag lite och hängde ut tvätten . 
 
(null)
 
På söndag regnade det och stundom snöade det också så jag lyssnade på Keplers Paganinikontraktet och bakade surdegsbröd med valmöskorpa. Brödet blev saftigt och smakrikt och lite annorlunda med alla fröna på ytan. Degen jäste två dygn i garaget och var gjort till hälften av grovt rågmjöl.
 
(null)
 
 
Det kom ut några artiklar i helgen ang alla gamla som blev smittade   De formulerade tankar kring de multisjuka som ingen vill känns sig vid och de enkelriktade behandlingars frammarsch och vinstdrivande verksamheter och samtidig pomyfarmaci 
Hos de multisjuka där vi inte riktigt vet vad vi gör då läkemedelsstudier är gjorda  på förenklade modeller hur bra disajnade de än är
Det togs upp även vilka ( mansdominerande) läkar specialitéer får mest prestige och lön och vilka minst år efter år...... 
bra vi börjar bli respektive blir tvungna till medvetenhet ... 
 
 
 

Kommentera inlägget här :