Är vi hjärtfattiga?

Det finns över 1 693 000 000 överviktiga människor i världen just nu .
 
Trots det  svälter just nu över 843 000 000   
ÅTTA HUNDRA FYRTIOTRE  MILJONER !!! människor och idag svultit 22 000 ihjäl  fastän vi producerar så mycket mat så det räcker dubbelt till hela jordens befolkning. 
Källa: 
https://www.worldometers.info/
 
HUR ÄR DETTA ENS MÖJLIGT ÅR 2020?

 ÄR VI FÖR HJÄRTFATTIGA?
 
-->     VI LÅTER BARNEN SVÄLTA
--->    VI TYCKER DET ÄR OK ATT TILLVERKA OCH SÄLJA VAPEN .Den största industri är vapenindustri. Hur kan krig pågå fortfarande? 
--->    VI TILLVERKAR OCH SÄLJER MASSA ALKOHOL OCH LÄKEMEDEL:, och droghandel pågår för fullt. 
 
VAD SÄGER DESSA SAKER OM OSS ?
 
Till vilken grad bryr vi oss?
Hur mycket mer skit vill vi välla ut på vår planet?

 MEDVETENHET
Vi har vaknat till en ny dag, vi har :: mat, tak över huvudet och technologier att ta hand om varandra och mänskligheten,
Ändå sparar vi här till det yttersta på åldringsvården till den absurda nivån som det visat sig nu ingen hade riktigt koll vad det praktiskt inneburit och smittan spred sig bland de gamla.  
De som borde veta bättre borde vetat bättre för en månad sedan , åtminstone. Det är grundkunskap och man kan inte räkna med att just detta virus inte tar hjälp av salivdroppar vid spridning på  åtminstone nära håll.
 Vi tillverkar vapen som dödar människor i meningslösa krig, folk dör  i infektioner och svält. folk flyr, även hit och tar inte seden  dit de kommer... 
 
Istället för att våga känna i våra hjärtan letar vi efter ännu mer prylbedövningar och sexexcesser och förvränger verkligheten med ordlekar där vi kunnat bry oss och ta ansvar och allt detta gör att det blir ännu större tomhål där vi istället borde ha kärnan i att vara människa. 
 

Mitt ansvar ?  
Så jag jobbar och jag 
går i skogen och lysnar på de olika fåglarnas sång,
Ser myror i myrstackar jobba på och alla dessa häftiga träd och växter talar till mig.
 
Jag fortsätter att plocka sopor som andra lämnat, tills det inte finns mer plats i min soptunna för denna hämtning,  jag bidrar till fattiga barnens skolor och vaccin, jag hjälper en vän i  Afrika att förvekliga sin dröm om egen odling, jag bidrar till att plantera mer träd, till non profit organisationer som gör så otroligt arbete och ger hopp till människor och djur. 
 
Allt är som det skall vara i denna stund har jag lärt mig för massa år sedan. Vi vill se det vackra och vi vill att våra nära mår bra , vill vill känna glädje.
 
Hoppas  att medvetenheten ökar bland människor, det kan rädda oss. Har inte så stora förhoppningar för inte så många tänker obegränsat och kopplar till sitt innersta.  
Kan vi  fixa någon kurs i det äkta och medmänsklighet för alla landsledare? Om de vaknar och förstår kan världen bli bättre.

Så länge är tjejsaren fortfarande naken och extrema mängder människor dör i onödan . 
 
Hur ser du på saken ? VAd säger ditt hjärta?
Hur går vi vidare ?
Med oss själva och resten ?
 
 

Kommentera inlägget här :