Glädjekälla: Växthuset !

Nu har vi haft några varmare dagar och snön i trädgården har försvunnit helt.
 
Jag var lite sen att beskära vinrankan så den gråtit nu i några dagar och jag hoppas verkligen den slutar snart och inte förblir deprimmerad .
 
 
Jag har städat och grejjat i växthuset och sått morötter, rädisor och sallad, dem kom upp på två dagar i värmen. Glädje !
 
Eftersom  det är nollgradigt på nätterna så täcker jag över pallkragar till natten, Det kommer upp morötter av självsådd här och var och även salad samt persilja. Jag har kvar grönkål som övervintrat och blivit frisk av all ohyra, även salvia klarat sig men inte timjan.
 
 
 
Idag var min lediga dag och efter persen igår var jag riktigt trött, men jag körde ut till playan och klättrade upp på berget från sydvästsidan, Det var rejält brant , och jag fick ändra uppstigningsväg lite så att jag inte skulle ramla rakt ner ifall.
Det gick bra och jag var lycklig och enstusiastisk av allt  det fina kring och magnifik utsikt.
 
Jag lagade grönsaksoppa jag brukar laga i sommarstugan och åt den med träsked för känslans skull.
 
 
Till middagen stekte jag torsk från Lofoten i smör och kummin och till det åt jag rotmos på sötpotatis,potatis, morot och lök, kryddade med timjan och svartperppar, lite chili. Mycket gott!
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :